08 September 2013

Projek DIY Hujung Minggu

 

8 September 2013.

Sebenarnya dah beberapa bulan mesin Shake N Take aku ni berbunyi pelik setiap kali aku  goncang dan guna. Aku suspect ni mesti ada komponen dalam mesin ni yang dah tercabut dan bergolek-golek dalam tu. Tapi aku saje biarkan walaupun menyampah juga dengar bunyi bising bergolek-golek kat dalam tu. 

Hari ni, tetiba rajin pula nak godek-godek mesin Shake N Take tu lepas vacum dalam bilik. Rupa-rupanya memang ada komponen dalam mesin tu yang pecah. Goncang punya goncang, keluarlah semua serpihan yang pecah.

 

Belum cuba uji lagi lepas pasang balik, harap-harap masih boleh digunakan. Masa ada bunyi pelik tu pun, mesin blender Shake N Take ni aku masih boleh guna, cuma sakit hati dan kepala la dengar bunyi bising dalam mesin tu....huhuhu!

4 comments:

  1. Ida beli ni brape ringgit? Kat mane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erk...siapa ni ye? Beli online, boleh rujuk kat entri di bawah ni...harga masa tu berapa ntah, dah lupa...tapi sekarang maybe dah murah kot?

      http://seindahmimpiku.blogspot.com/2012/12/shake-n-take.html

      Delete
  2. laaaaaaaa....elok lagi tak?
    pernah terjatuh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah, belum test lagi lepas pasang balik hari tu..huhuhu!
      Seingat Yani, belum pernah terjatuh, mungkin sebab pakai secara lenjan....kire kena jadi buruh paksa tu yg dia patah komponen dalam tu...harap2 masih boleh digunakan...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)