01 September 2013

Bersyukur Saat Diuji & Cendol Pulut Santan Lebih


1 September 2013.

Baru lepas balik dari tempat kerja hubby, hantar makanan tengahari. Hujung minggu kebiasaannya ramai orang, hubby selalu miss waktu lunch dan makan fastfood, itu yang aku tak gemar.
Aku masak nasi goreng ikut selera hubby; letak daging, ikan bilis dan telur. Dia suruh jangan masuk sayur, tapi aku selitkan juga sayur campur (lobak+kacang pis+jagung)...mana boleh tak ada sayur langsung? 

Sampai-sampai bandar Melaka je, dah hujan renyai dengan angin kuat. Kelam-kabut aku berjalan ke tempat kerja hubby, takut makin lebat hujan. Naik atas, serah makanan pada hubby, dia suruh jalan-jalan dulu. Aku macam biasa kalau suruh jalan-jalan, dua tempat je aku tuju; kedai buku dan kedai roti.

Lepak kat seksyen buku motivasi, terus capai dua buku; Bersyukur Saat Diuji tulisan Prof. Muhd Kamil Ibrahim dan Cendol Pulut Santan Lebih tulisan Datuk Abd. Jalil Ali. Ada lagi dua buku yang aku sedang aim nak beli dalam masa terdekat; buku Biografi Inspirasi Prof. Dr. Muhaya : Sejernih Sinar Matamu dan buku Ilmu Kehidupan : Ringkas Tapi Signifikan.

Lepas tu, aku ke kedai roti kedai roti Prefer Boulangerie di tingkat bawah, beli beberapa jenis roti untuk aku dan hubby. Naik semula ke tempat kerja hubby, gamit dia keluar sekejap. Hulur bungkusan roti, dan pesan hubby makan roti ni untuk alas perut malam nanti.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)