19 August 2013

10 Jenis Makanan Yang Membantu Membakar Lemak Badan

Sumber Gambar : Google

Ramai dari kita selalunya pergi ke gimnasium untuk mengurangkan bahagian badan mereka yang mengelember. Tetapi kaedah yang paling berkesan dan lebih mudah untuk melawan sel lemak ialah dengan memiliki program diet yang sihat yang mana ia membakar lemak dalam badan anda. Di sini kita menyenaraikan makanan yang membantu untuk membakar lemak dalam badan.

Oat
1. Oat: bukan sahaja rasa yang hebat tetapi juga mengurangkan kelaparan anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol.

Telur
2. Telur: Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol yang baik.

Epal
3. Epal: Epal kaya dengan antioksida dan makanan tambahan yang lain. Paling penting ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.

Cili Hijau
4. Cili Hijau: Hijau cili mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.

Bawang Putih
5. Bawang putih: Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti-bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol jahat.

Madu
6. Madu: Madu adalah yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu ke dalam air suam dan mengambil setiap hari pada awal pagi.

Teh Hijau
7. Teh Hijau: Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kita. Ambil setiap hari 2 cawan teh untuk hasil yang lebih baik.

Gandum
8. Rumput Gandum: Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak.
 
Tomato
9. Tomato: Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi ambil tomato dalam diet anda secara berkala.

Coklat Gelap
10. Coklat gelap: Coklat gelap mengandungi Flavonoids, ciri-ciri anti-radang yang membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.

4 comments:

  1. Replies
    1. Terjumpa di page FB kesihatan, jadi rasa nak berkongsi dengan rakan-rakan lain...

      Delete
  2. akak salu makan oat campur ngan air milo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yani sejak-sejak bulan puasa aritu saje tambah oat dalam shake, sebab nak kasi badan tahan skit sampai petang...tup2 sampai sekarang, bulan Syawal masih kekalkan benda ni..harap bertahan lama la...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)