24 June 2013

Puasa Sunat Nisfu Syaaban

24 Jun 2013.

Sebaik sahaja suci dari haid kelmarin, aku memang dah berniat nak puasa sunat bulan Syaaban. Ingatkan nak mula puasa sunat hari Ahad, tapi aku was-was kalau masih keluar brown spotting, walaupun hati dah yakin darah hadi memang dah kering sejak Jumaat malam tu. By tengahari Ahad, tengok memang dah 100% bersih. Alhamdulillah.

Malam tadi dah beritahu mak, hari ni nak berpuasa. Mak ingatkan aku masih belum habis menggantikan puasa qada Ramadhan lepas, tapi aku cakap aku nak sambung buat puasa sunat sementara masih berkesempatan. Kunci jam sampai lima enam waktu berbeza, takut terlajak lepas waktu Subuh pula. Huhu...sempatlah capai apa-apa yang patut; lebihan buah lai mak, segugus kecil buah anggur, roti mil penuh dan sedikit serunding ayam. Bersahur sambil layan mata menonton telemovie TV2.

Sumber Gambar : Sharing FB Oleh Norzita Jaafar

Saje nak kongsikan sisipan Herbalife dalam Majalah Nona bulan Jun 2013 yang ada memaparkan kelebihan berbuka dan bersahur dengan nutrisi Herbalife. Terasa jauh berbeza pengalaman berbuka dan bersahur dengan Herbalife kalau dibandingkan dengan bersahur dan berbuka dengan nasi serta lauk pauk sebelum-sebelum ni. Badan rasa segar, inshaAllah sampai ke waktu petang. Rasa pedih perut lapar pun sayup-sayup je rasa, itupun dah lepas pukul 3 ke atas, baru terasa sedikit.

2 comments:

  1. ummi pun tengah berpuasa sunat syaaban..alhamdulillah tak da rasa lapar pun cuma terkadang rasa haus jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...jom kita sambung esok puasa sunat nak? esok hari lahir saya, ingat nak puasa sunat lagi....

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)