05 April 2013

Cerita Mak dan Aku

5 April 2013.

Terlalu sibuk dengan kerja pejabat dan berkejaran ke hospital untuk uruskan hal mak dan bibik. Banyak benda nak luah sebenarnya tapi masa sangat terhad. Sampai bila tengah buat kerja, aku jadi blank kejap, aku tengah dan nak buat apa ni? Tanya balik pada diri sendiri. 

Mak : Masih lagi di wad perubatan wanita. Bacaan garam dan diabetis turun naik. Masih belum boleh discharge walaupun mak macam excited nak keluar sebenarnya. Mak ada sebut tak payahlah kerap datang, takut terkejar-kejar which is I am. Tapi, hilang penat bila dapat tengok mak. Dua malam ni, selesai kemas apa yang patut, terus tersembam kepenatan. Talk about the real LETIH thing.

Gambar tengahari tadi masa aku baru sampai wad mak. Dah macam taska plak, tengahari semua tidur nyenyak...hehehe! Sederet katil pula tu yang tidur berjemaah...

Period dan Breast Pain : Masih belum ada tanda-tanda period tapi masih lagi dalam state breast pain. Seriously. Aku rasa better my boobs duk dalam bra sampai ke malam tak bukak-bukak sebab once unbuttoned, terasa lenguh my both shoulders dan rasa my boobs side area sangat sangat sensitif yang sakit. Tadi masa melawat mak waktu rehat tengahari, ada cakap dengan adik aku pasal breast pain nak period dan berat badan naik sebab bloated, dia kata jangan-jangan bukan breast pain pasal nak period tapi sebaliknya. Tapi aku tak rasa macam tu pun. Lebih kepada tak ada masa nak fikir semua itu.

1 comment:

  1. ha kan.mana tau.entah2 sebaliknya :) semoga mak cpt sembuh.penat betul tgk gambar ats tu

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)