22 February 2013

CD27 : Breast Pain CD26

22 Februari 2013.
CD27.
Semalam (21 Februari 2013) baru mula rasa breast pain (CD26).

2 perasaan bercampur aduk.
Suka sebab akhirnya tanda-tanda nak ke arah datang bulan dah muncul. Yang sebenarnya aku mengharap kitaran datang bulan aku ni jadi normal 28 hari macam masa makan ubat hormon dulu. Which is seminggu sebelum datang bulan, tanda-tanda dah muncul; breast pain, sakit pinggang dan lenguh-lenguh badan. So, aku dah tahu aku akan datang bulan dalam masa lebih kurang seminggu. Tapi since aku dah berhenti makan apa-apa pil, tak bolehlah berharapan tinggi macam tu lagi. Dia nak datang dengan sendiri pun dah kire bersyukur sangat dah. Jadi kena pujuk hati, bersabar layan kerenah kitaran haid aku ni.

Sedih sebab rasanya akan jadi CD yang panjang, hopefully tak macam last cycle, sampai CD40/41. Mungkin badan ambil masa nak betulkan kitaran haid ni. Berfikiran positif! Jadi, bagi memudahkan badan dan mempercepatkan period, dalam seminggu ni aku selalu curi masa berjalan kaki dan berjogging di sekitar taman perumahan dengan anak buah aku. Seingat aku, kitaran datang bulan Januari lepas, aku ada banyak kali luangkan masa bersenam, jadi aku beranggapan mungkin ia serba sedikit dapat membantu. In shaa Allah!

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)