04 February 2013

Abah : Genap 2 Tahun Pemergiannya

4 Februari 2013.
Tarikh yang aku tak pernah akan lupakan. Rasa macam baru semalam abah pergi.
Seminggu sebelum hari ini aku dah post status di Facebook mengingatkan adik beradik untuk menyedekahkan Al-Fatihah untuk arwah abah.

Hajat aku nak menjengah kubur arwah abah dalam masa terdekat.
Setiap doa aku, aku tak pernah lupa mendoakan kesejahteraan abah di sana.
Setiap kali itu juga, aku berdoa agar kami sekeluarga dipertemukan di sana nanti di padang Mahsyar.

Abah,
Ida rindu bau pipi dan tangan abah.
Ida rindu nak cium pipi, dahi dan tangan abah.
Ida rindu ciuman bertalu-talu abah ke pipi Ida setiap kali ida jumpa abah.
Maafkan Ida sebab tak dapat jaga abah, dan jumpa abah, disaat abah perlukan kami.
Apa pun yang terjadi dalam keluarga kita dulu, Ida tetap sayangkan abah.
Tanpa abah, Ida tak akan ada di muka bumi Allah ini.

3 comments:

  1. alamak sedihnya entry ni
    Al fatihah

    ReplyDelete
  2. alfatihah untuk arwah abah akak..

    ReplyDelete
  3. Terima kasih pada yg sudi menghadiahkan Al-Fatihah utk arwah abah Yani...

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)