25 November 2012

Koleksi Setem Cantik


Sebagai ahli keluarga yang setia menunggu di rumah mak, aku juga merangkap sebagai tukang fetch segala surat dalam peti surat mak...heheh!

Semenjak dua menjak ni aku perasan kemain lawa-lawa pula design setem pada surat yang sampai kat rumah. Gambar yang kat atas ni, setem-setem pada kad jemputan kawin yang adik beradik aku terima dari kawan-kawan diorunk. Sayang pula nak buang sampul tu lepas dah buka. 

Aku kecik-kecik dulu suka mengumpul setem. Sebab tu sampul-sampul surat yang sampai kat rumah, tak panjang hayat dia..kui kui kui. Kalau aku tengok setem dia lawa-lawa, memang siap la aku gunting penjuru sampul surat sebab nak kan setem tu. Sudahnya, sampul tu akan lopong sebelah kanan atas, mak aku dah tahu dah siapa punya kerja, siapa lagi...kalau bukan aku.


Hari tu, aku ke pejabat pos, aku nampak ada edisi sampul hari pertama dan setem bertema Kembara Upin & Ipin. Cantik!! Kalau beli ni, mesti sayang nak beri kat orang.....

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)