08 August 2012

Nak Jadi Penyebab

  
 Kad lama ATM Maybankard (tu bukan no aku...hehe)

Tak pasal-pasal kan? Dok cucuk kat mesin ATM Maybank, dia tak nak telan. Pindah gi mesin ATM Bank Rakyat sebelah. Cucuk kad ATM Maybank, eh, telan pulak. Ok la, cek la baki. Ok, siap. Tak nak keluar pun, so aku tekan la butang Batal. Ok, dia tulis urusan selesai. Tapi kad ATM aku sajak dia tak keluarkan. Oh, main kasar nampak?

Tarik napas, lepas. Tarik napas, lepas.
Bawak bertenang yani, jangan mengamuk depan mesin ATM Bank Rakyat ni.
Nampak nombor talian hotline Bank Rakyat, aku call. Sangat baik layanan CS Bank Rakyat, cuma dia minta call hotline Maybank pula sebab memang mesin ATM dia yang telan, tapi kad aku kad Maybank, so kena uruskan pembekuan/pembatalan kad dengan bank Maybank juga. Siap dia sambungkan terus ke hotline Maybank, tak yah susah-susah aku nak cari.

Call plak Hotline Maybank. Layanan yang baik juga, sejuk skit hati aku. Yang bagusnya, CS Maybank siap terangkan apa kesan kalau bekukan penggunaan kad atau batalkan kad. Takpe la, batalkan je la. Dah alang-alang kena telan, bagus juga aku tukar kepada kad debit Maybank.


Pagi tadi, isi buku keluar pejabat, dan lari sekejap ke cawangan Maybank MITC. Urusan buat kad baru sangat cepat, tak sampai beberapa minit. Kakak kaunter tu pun ramah, sempat lagi tanya pasal urusan tukaran duit raya sebab tengok kemain panjang barisan orang menunggu nak tukar duit raya kat bilik dalam Maybank tu.

Dan, akhirnya dapat la kad debit ceri Maybankard menggantikan kad ATM kuning hitam lama tu. Eh, pegawai kaunter hadapan Maybank cakap, memang sekarang kalau buat kad ATM Maybank, memang automatik diberikan kad debit Maybank, dah tak ada lagi kad warna kuning hitam tu. Baru tahu.....

3 comments:

  1. Aah.. adik ida buat terus dapat debit ni... takde buku pun... dulu ida kad lama, nak tukar ke debit ni , kene charge RM12! Kalu tahu dia bagi free je lepas ni, xyah susah susah tukar dulu... hahahhahaa

    ReplyDelete
  2. smlm sy baru lepas buat buku maybank..dpt kad MU..hehe

    ReplyDelete
  3. ieda: tahu tak? yani teringin nak bertukar ke kad debit start baca entry yg ieda buat dulu la.....hehehe....banyak pengaruh blog ieda pd yani tau!!yang baik2 la....

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)