13 July 2012

Yeay Dah Siap!!

Petang Rabu lepas, kawan adik aku ada tegur dalam FB, bagitahu baju kurung yang aku tempah pada mak dia dah siap dan boleh ambil di rumah. Apa lagi, aku terus call mak, bagitahu benda yang sama sebab mak pun sama-sama hantar tempah baju kurungnya pada makcik tu juga.

Lepas ambik, sampai je kat rumah, terus cuba baju-baju kurung tu kat badan, alhamdulillah, cantik je terletak kat badan. Semua baju-baju ni aku guna ukuran baju nikah aku dulu - baju kurung pahang. Sebenarnya baru setahun dua ni berjinak-jinak pakai baju kurung pahang, aku suka design baju kurung pahang ni sebab selesa di bahagian pinggang ke bawah yang agak longgar, maklumlah badan ni kan mengembang tang punggung.

Kalau ikutkan, raya kali ni nak beli je baju kurung kat bazar ramadhan nanti. Tapi sejak tolong adik aku jual kain ela di pejabat, aku pun tersangkut sama pada sehelai dua kain ela tu...hehehe. Boleh dikatakan setiap batch kain ela yang aku bawa tu, insyaAllah ada sehelai yang aku asingkan untuk diri sendiri sebab warna dan design dia lawa-lawa belaka.

Kain ela untuk baju kurung sebelah kanan dan kiri tu aku beli sendiri. Cuma, kain ela baju kurung yang tengah tu je yang dapat hadiah dari mak mertua. Dah alang-alang nak hantar tempah jahit, aku tempahkan sekali jahit baju kurung dengan kain yang mak mertua bagi tu....

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)