12 September 2009

Kuih Yang Makin Pupus?

Dua tiga hari lepas, aku dengar segmen pagi di sinar.fm. Tajuk pagi tu " Kuih raya tradisional yang makin pupus". Aku dengar seorang pemanggil dari Melaka beritahu kuih yang makin jarang di jumpai bila raya ialah kuih kering. Dia kata kuih tu diperbuat daripada tepung pulut dan telur je. Kemudian disira dengan gula. Sekarang ni jarang orang nak buat kuih ni.

Balik umah, aku tanya la mak aku..kenal dan ingat lagi tak dengan kuih ni? Mak aku kata kenal...tapi skang orang jarang buat kuih ni.

Kebetulan hari ni aku temankan mak ke pasar Masjid Tanah, mak terjumpa kuih ni kat pasar dan tanya sama ada aku nak beli tak? Aku pun mengiyakan saja, apa salahnya cuba rasa kuih tradisional, kan?

Rasa dia? Mana la aku tahu! Skang baru kul 2.30 ptg....lambat lagi nak berbuka. Lepas berbuka nanti aku komen kat sini apa rasa dia....sedap ke tak, ok?

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)