14 April 2009

Kucing Vegeterian?

Wah, berita menarik nih!
Kucing jadi vegeterian. Boleh diaplikasikan pada kucing-kucing aku kat umah tu. Kalau hari-hari nak kena beli makanan kucing sampai 2 kilo bersamaan RM7.60, tokei balak Pahang pun boleh terjun bangunan..kui kui kui.

Memang la terasa kewangan aku sedikit goyah semenjak bela kucing-kucing tu, tp aku fikirkan dari sudut ketenangan jiwa aku setiap kali balik dari kerja. Ade diorunk yang menyambut aku depan pintu pagar rumah. Letih-letih bekerja dan memandu pun terubat la jugak bile tengok aksi diorunk anak beranak. Terutamanya si Adik, agaknya dia sedar dia yang paling x lawa antara adik-beradik dia,jadi dia pandai buat aksi-aksi manja dan mengada-ngada. Jinak betul. Akibat jinak sangat la, sampai ekor dia tersepit kat pintu kereta masa adik aku tutup pintu kereta Wira mak aku tu....huhuh...sian dia! Orang dah nak tutup pintu kereta, ko masih nak melesau2 kat kereta tu, sapa suruh?

Dengan Along yang penakut...
Dengan Angah yang tembam...Cepat la Adik..nak ambik gambar ni!Haa....dengan Adik yang gedik!Dak Along....tunjuk aksi stunt dia....

Dah besar panjang dah diorunk kan? Cuba bandingkan dengan gambar diorunk kecik-kecik dulu....
So innocent muka masing-masing masa ni...(dari kiri: Along, Adik, Angah)

3 comments:

  1. comel ye ida... anta rumaha ar... kucing anne dah lari cr girlfrind sebelah umah...

    ReplyDelete
  2. heheheh...la kesiannyer anne.dia lari x balik2 lagi ke? kucing ida belum akil baligh lagi...maybe sebab tu dia x pandai bab2 cari jodoh lagi..heheh

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)