03 December 2008

Terkini! Semanis Nama Diberi


Semalam masa lepas balik kerja, aku nampak sijil kelahiran anak buah aku yang baru lahir tu ada atas meja makan. Huhu...dh kata dh, Ateh aku mesti beri nama anak dia sependek2 yang boleh. Bagus apa? Dari beri nama panjang2, susah nak sebut sampai tergeliat lidah time nak nikah nnt, baik beri nama yang pendek dan senang nak hafal....Anis.

Ateh kata maksud "Anis" ialah teman. Eerk? Ateh kata Anis temankan mama ngan papa dia masa gi Umrah awal tahun hari tu. Ala, Ateh aku ni gi Umrah ngan Abg Zul masa preggy 3-4bulan....so kire Anis dh "jejak" kat Mekah dan Madinah la. Heheh....

Aku sengih je. Pasni mesti nenek Melaka dia akan panggil ikut sedap mulut dia je nama cucu ke-12 ni. Dulu Wani nenek panggil "warna-warni" la, "wanita" la....ngengenge...yang kali ni mesti nenek dia panggil "manis" ke,"anisa" ke....apa2 jer la nenek oi....asalkan budak tu toleh dan menyahut bile kena panggil, sudah la....hik hik....

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)