01 January 2019

Entri Pertama Tahun 2019

1 Januari 2019.

Alhamdulillah, dapat juga catitkan kenangan peribadi di blog ini untuk 3 tahun berturut-turut. Dan Alhamdulillah, 3 tahun berturut-turut masih muat baju, seluar track yang sama. Huhuhuhu. Impian nak capai angka 6 pada tahun 2018 alhamdulillah tercapai walaupun tak bertahan lama. Kih kih kih. Lepas berpantang, berat terendah yang direkodkan adalah 65.4KG, kemudian perlahan-lahan dia naik balik selari dengan nafsu makan atas alasan breastfeed anak...choii!! Dan saat Adam akan menginjak usia 9 bulan kurang lima hari lagi, inilah berat badanku pada 1 Januari 2019...........








Bertabahlah wahai hati....

Kami suami isteri dah mula nampak cahaya menuju ke arah keinsafan untuk kembali berdiet sihat bila masing-masing rasa badan lemau dan mendap semacam. Suami dok tanya-tanya apa EO yang boleh bantu turunkan berat badan. Memang ada, tapi aku lebih suka kami berdua kawal dengan ubah semula corak pemakanan seharian, kurangkan air manis (Ya Allah! Ini yang sangat susah...dulu 1 kg gula pasir susah nak habis 1 tahun, sekarang...siap topup lagi bila dah hampir habis) dan beriadah semula macam dulu sebelum conceive Adam.

Pagi 1 Januari, kemain semangat nak jogging sambil tolak stroller Adam...Ya Allah!!! Baru berlari laju sekejap, terus rasa nak pitam dan mengah gila. Memang out terus stamina aku ni. Satu lagi mungkin atas faktor sport bra yang aku biasa pakai dah tak muat...kena tambah 1 saiz lagi (ketat semacam bila pakai. Tegap memang la tegap tapi dada rasa pressured plak. Ibu-ibu menyusu ni mesti faham dilema breast size lepas bersalin ni, kan? Hari tu ada juga survey dan terjumpa breastfeed friendly sport bra di internet, tapi dok lengahkan sebab ingat masih muat sport bra yang lama, nan hado!! Memang kena cari sport bra baru juga ni nampak gayanya.

Inilah peneman kami sekarang ni.......bujang kenit berstroller! Leka dok gigit dan kunyah banana teether dia sambil menikmati pemandangan sekeliling. Tak banyak ragam...alhamdulillah!

3 comments:

  1. terbaek :) semoga semua impian terlaksana..

    ReplyDelete
  2. wah dah aktif balik ya... ada IG tak.. maybe awk boleh join Malaysia Stroller runners :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak ada akaun IG, Dr Mai. Huhuhu....ni baru nak mula beriadah, dah rasa lemau sangat badan ni. Boleh tahan mengah dan rasa nak pitam masa jogging aritu. Out terus stamina suami isteri ni...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)