29 July 2011

Belum Ada Rezeki

Demam panas sekejap dan sakit-sakit sendi semalam rupanya petanda belum ada rezeki untuk aku dan suami. Subuh tadi, aku buat ujian UPT walaupun tanda-tanda miss P dah bermula dua hari lepas dan keputusannya masih negatif. Balik ke bilik, suami tanya kenapa, aku baring terus menangis teresak-esak. Sampai bengkak-bengkak mata aku menangis dalam pelukan suami. Hati terkilan tapi aku redha, mungkin Allah janjikan sesuatu yang lebih baik untuk kami berdua tidak lama lagi.

Ya Allah,
Hambamu ini sudah bersedia mental dan fizikal untuk menempuh alam kehamilan dan keibuan...

Doa mohon zuriat yang baik, surah Ali-Imran (ayat 38)

Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya:" Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)